Ethän kopioi kuviani ilman lupaa. Please, do not copy any of my pictures without permission. Kopiera inte mina bilder utan lov.

12. helmikuuta 2011

Kukkien kauneus


Sain tämän orkidean ystävältäni reilu vuosi sitten. Saatesanoina oli:" koska olet ehkä ainoa ystäväni, jolla on jonkinlaista hortonomin vikaa, tässä sulle kunnon haaste, saada tämä kukkimaan useita kertoja". Oikealle ihmiselle haaste osoitettiin, koska ihme ja kyllä sain orkidean kukkimaan kolmannen kerran! Tämä nykyinen kukkavana on kukkinut jo kolme kuukautta!

Rakastan kauniita, hieman erikoisia kukkia. Erityisesti leikkokukat viehättävät minua. Kuten kaikessa, myös kukissa olen valikoivan nirso. Kukkien pitää olla persoonallisia, monikerroksisia, väriskaalan vaihteleva ja yksinäänkin katseenvangitsija huoneessa. Juuri orkideat, leinikit, pionit ja tasetit lähtevät kukkakaupasta kotiini. Aloitan kevään tuomisen sisälle aikaisin, tuhlaan rahani tammikuusta alkaen tulppaaneihin. En voisi kuvitella tuovani kotiimme silkki- tai muovikukkia. Mieluummin olen sitten ilman kuin luovun aitoudesta. Kukkien lisäksi tuon luonnon lähelle minua täyttämällä kotini viherkasveilla. Ja ihanaa on se, että Napero jättää kukkaruukut, kukat ja mullat rauhaan enkä ole joutunut siirtämään yhtään ruukkua ylös hänen ulottuviltaan. Jukkapalmu ja kumipuu voisivat todellakin olla aika hullunkurisen näköisiä amppelikasveina :=D

Tässä joku aika sitten näin unta, että minulla oli kukkakauppa. Pystyn vieläkin muistamaan minkä värinen ja mistä materiaalista lattia unessa oli, minkä väriset seinät ja katto sekä katto- ja jalkalistat olivat. Olin onnellinen ja tyytyväinen unessa ja ylpeä kaupastani. Uni oli niin todentuntuinen, että aamulla olin ihan varma, että minulla on kukkakauppa!!

2 kommenttia:

  1. Sattuipa sopivasti...Sain juuri vaihdettua mullat vanhoihin St.Paulioihin, joista en erityisemmin pidä, mutta kun en kerta kaikkiaan VOI tappaa mitään elävää (paitsi hirvikärpäsiä - jos sellaisen uskaltaisin ottaa näppeihini). Sain niistä (kahdesta) aika monta uutta kukkapurkillista, koska olivat tehneet poikasia.

    Tee nyt unelmastasi totta, ja hakeudu hortonomi opiskelijaksi!!!

    Pikaista paranemista sinnepäin ;)

    Kramis!
    -Pia-

    VastaaPoista
  2. Taidan todellakin harkita sitä hortonomi-koulutusta, koska jos unet viestivät vaihvoja asioita (kuten väitetään) täytyy näkemäni unella onna tarkoitus. Koska se ei voi tarkoittaa sitä, että kotimme muuttuisi sen näköiseksi kuin se kukkakauppa (Mieheni ei pidä ihan niin vahvoista väreistä). Sitten me voisimme perustaa yhteisen butiikin, sinä hoitaisit tuon tavarapuolen ja sisustamisen ja minä ne rehut :=)

    Ihanaa sunnuntaita Sinulle,

    Kramar,
    -Rosie-

    VastaaPoista